fbpx
Vælg en side

Sådan Designer Du Din Virksomhed og Connecter med Dine Drømmekunder Gennem Historiefortælling aka Storytelling

September 08, 2020

I dagens episode får du bl.a. svarene på:

  • Hvorfor det er vigtigt at have en kernefortælling.
  • Hvordan du finder din kernefortælling.
  • Hvorfor du skal passe på dine drømme og finde fællesskaber, der giver dig styrken til at udleve dem.
  • Hvordan du finder din passion.
  • Hvordan du connecter dybtfølt med dine drømmekunder, så de føler sig set, hørt og forstået.
  • Hvordan du finder modet til at fortælle din historie.
  • Hvordan du designer dit liv og din virksomhed gennem din fortælling.
  • Og mange flere guldkorn.

Rigtig god fornøjelse!

TAKE-AWAYS

 

🔥 Når du undertrykker, flygter du – Når du udtrykker, finder du fred.

🔥 Kernen af din virksomheds kernefortælling skal relatere sig til en almenmenneskelig følelse. På den måde bliver en hvilken som helst historie relaterbar for dine drømmekunder og de kan bruge historien i deres egen kontekst.

🔥 Du skal kun have ét hovedbudskab i din kernefortælling, så du ikke forvirrer dit publikum.

🔥Find ind til kernen af din virksomheds kernefortælling med denne øvelse: Fortæl din historie på et minut, derefter 30 sekunder, derefter 17 sekunder, derefter i én sætning.

🔥 Selvom du har mange usammenhængende interesser og tidligere jobtitler, har de tit en fællesnævner – og det er dit why – din kerne.

🔥 Når du skal finde din passion, så spørg dig selv: Hvad gør mig glad i låget? Hvad kan jeg ikke lade være med at snakke om? Hvad gør mig begejstret? De skal turde drømme og have tillid til at tiden modner dig. Lyt til din indre stemme – hører du den, eller lukker du ned for den? Gå på opdagelse og følg din nysgerrighed. Og vigtigst: Pas på dine drømme – og særligt når folk ikke forstår dig og tager dem seriøst. Åbn op for dine drømme i rum – i fællesskaber – hvor der er tryghed til det.

🔥 Dine drømme er din potentielle virkelighed.

🔥 Når du finder dit formål og giver det dit unikke udtryk – så har du din levevej.

🔥 Det er meget nemmere at snakke om dit brand, når du kender din kernefortælling.

🔥 Når du kender din kernefortælling, er det nemmere for dine kunder at fortælle andre om dig. De bliver dine ambassadører.

🔥 De 3 faser i din udvikling, når du fortæller din virksomheds historie:
1: Find historien – kom ind til kernen og skab et drama udenom.
2: Stil dig op og kommuniker din virksomheds historie. I denne fase overvinder frygten.
3: Dine dræømmekunders rørende feedback. Du frygter at blive udstødt – men folk bliver taknemmelige.

🔥 Jo mere du deler ud af dig selv, jo dybere connecter du med dine drømmekunder.

🔥 Mennesker mødes, når de deler noget af sig selv.

🔥 Din virksomhed skabes gennem de historier du fortæller om dig.

🔥 Det hele er en historie. Dit liv er en fortælling. Din virksomhed er en fortælling. Og du har styrken til at ændre den.

🔥 Ved at designe fortællingen om din virksomhed, designer du fortællingen om, hvad folk kan få af værdi når de møder dig.

🔥 Hver gang du lytter til andres historier, så gør det noget ved din egen.

🔥 Der er noget som kun du kan gøre, hvis du tør at udfolde det ud.

LINKS

Forvandlende Fortællingers hjemmeside: http://www.forvandlende.dk/

Følg Forvandlende Fortællinger på Facebook: https://www.facebook.com/forvandlende

Villa Kulturs hjemmeside: https://www.villakultur.dk/

Følg Villa Kultur på Facebook: https://www.facebook.com/villakultur

Følg Villa Kultur på Instagram: https://www.instagram.com/villa_kultur/

Video: Fortællinger På Flugt: https://www.facebook.com/forvandlende/videos/2082746498411644

Video: Mere End Hjerneskadet: https://www.facebook.com/191054901084336/videos/659803954209426

Venteliste til Magiske Historier: https://www.messyminds.dk/magiskehistorier-venteliste

Abonnér på Apple Podcast og følg os på Instagram. Hvis du har nogle generelle spørgsmål eller kommentarer, så skriv endelig til mig på nina@messyminds.dk